Weer fiscale constructie via Paleis Noordeinde

Sat Feb 7 17:59:02 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,

 Antid Oto <aorta at home.nl>,
>..en piramide refeert naar de aandoening van dr. Fluks.

 Maar ik begin niet over een piramide. Ik constateer slechts dat anderen
 daar *aan de lopende band* mee bezig zijn. Maar ze verpakken hun obsessie
 in dezelfde Hermetische betekenissen als waar de piramide zelf voor staat.

 Juist *omdat* het Hermetische betekenissen zijn, *zien* mensen het niet.
 Dat is namelijk de bedoeling van dergelijke betekenissen - dat ze, ver-
 scholen achter andere triviale betekenissen, niet gezien worden.

 En het is geen toeval, uiteraard (hoeveel terrassen zijn er uberhaupt in
 Amsterdam (een terras is een straat die niet op de hoogte ligt van het
 stratenplan - in het onderhavige geval ligt de straat, naast het Amster-
 dams Lyceum, op 1 hoog) dat oplichters in Amsterdam een dekmantel hebben
 gezocht op een terras. Wie een van hun nummers belt, wordt doorverbonden
 met een kwakzalver (bijvoorbeeld in het AMC) en men wordt opgelicht voor
 duizenden Euro's. Zo gaat dit soort dingen.

 De 'terrasdemocraten' van D66 hebben het niet echt over terrassen van
 de horeca maar over piramides (dat laatste is slechts een middel om het
 in de politieke partij uberhaupt over *terrassen* te kunnen hebben). Het
 gaat ook hier om de Hermetische betekenis.

 Antid, jij wil hier niet aan (het is ook tamelijk gestoord, dat ben ik
 uiteraard met je eens) maar dat kan ik niet helpen. Het is helaas maar
 al te waar.

 Ik heb net '1984' van Orwell gelezen en daar komen ook 4 piramides in
 voor. Het verhaal speelt zich voornamelijk af in twee van die piramides
 (het Ministerie van Waarheid - waar de hoofdpersoon het verleden her-
 schrijft - en het Ministerie van Liefde - waar hij vervolgens 40 jaar
 lang wordt gemarteld door Vrijmetselaars, in afwachting van z'n executie).
 Dit is geen toeval of zo. Orwell is overduidelijk op de hoogte van de
 Hermetische betekenis der dingen. Ik inmiddels ook.

 Leuk is het niet - en ja, het is raar.
 Maar het is dus wel de werkelijkheid - zoals de terrasdemocraten in D66
 aantonen met hun piramide in het Oosterpark.