Weer fiscale constructie via Paleis Noordeinde

Sat Feb 7 14:25:52 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Raimond De Tempe <raimond.detempe at GMAIL.COM>,
>Mijn hemel, beste Marc, in je laatste link noem je "alle firma's ingeschreven
>op Paleis Noordeinde". Maar behalve de nodige op nr. 68 (...) Maar daarna
>gaat de huisnummering door, en zie ik het hele Noordeinde passeren.

 Ja, dat is zo. Zo werkt de zoekmachine van de KvK nu eenmaal. Zie,
    https://server.db.kvk.nl/wwwsrvu/html/straatnaam.html
 Er zijn ook andere zoekmachines,
    https://server.db.kvk.nl/wwwsrvu/html/direct.htm
    https://server.db.kvk.nl/wwwsrvu/html/zoekpc.htm
    https://server.db.kvk.nl/wwwsrvu/html/zoek.htm

 Van de week werd in het Vragenuur om een lijst van alle firma's in alle pa-
 leizen van de de Oranjes gevraagd. Wie een lijst heeft van de adressen van
 die paleizen, kan die firma's dus binnen een paar minuten zelf vinden. En
 daarmee was de vraag eigenlijk overbodig.

 Maar het gaat natuurlijk om de geheime firma's die op fakeadressen zitten.
 Op dergelijke adressen staan ook doorgeschakelde telefoons en faxen die de
 zaak simpelweg forwarden. Da's de wijze waarop echte oplichters altijd te
 werk gaan. Voorbeeldje: op het adres 'Valeriusterras 7' (merk op dat
 'terras' refereert naar een piramide) in Amsterdam staan complete batterijen
 van dat soort telefoons en faxen. Het gaat erom uit te pluizen naar welke
 adressen er wordt geforward (het gaat hier om kwakzalvers elders in Amster-
 dam, Abcoude en zelfs in het AMC - maar dat mag niemand weten).

 Met dit soort zoekmachines kan men zelf detectiveje spelen.