Weer fiscale constructie via Paleis Noordeinde

Raimond De Tempe raimond.detempe at GMAIL.COM
Sat Feb 7 13:12:47 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mijn hemel, beste Marc, in je laatste link noem je "alle firma's
ingeschreven op Paleis Noordeinde". Maar behalve de nodige op nr. 68 , zie
ik (je) er natuurlijk ook instellingen als het Koninklijk Huisarchief (ik
denk aan de discussie dat prof. Cees Fasseur daar wel toegang toe kreeg voor
zijn "schoon schip maak" biografie van een huwelijk.

Maar daarna gaat de huisnummering door, en zie ik het hele Noordeinde
passeren. Een zich sjiek noemende winkelstraat in Den Haag met nogal wat
galeries, en diverse firma's in de "bovenwoningen" (zoals het voormalige
WPRO, een vroegere vereniging van onderwijsbegeleidingsdiensten). Zelfs een
bekende Haagse bakker passeert (Berkenbosch). Er zit ook een boekhandel bij
waar ik nog wel eens wat koop, om hem te steunen in zijn strijd voor
zelfstandigheid. Verder uitzendbureaus, en de nodige café's.
Dat zegt overigens niets voor de eigendomssituatie van de aan de zuidzijde
gelegen panden. Best mogelijk dat een der instellingen van De Familie daar
huisbaas is van diverse panden.
Groet,
/raimond de tempe

Op 7 februari 2009 12:12 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks <
fluks at combidom.com> het volgende: