War on packing

Fri Feb 6 17:59:38 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, afgelopen maandag,
>Van de week stond bij mij op tafel een fles Spa, een potje Calve
>pindakaas en een pak Optimel. Plotseling zag ik dat op alledrie
>de Zonsverduistering stond. Op de Optimel-verpakking stond tevens
>Herakles.

 Gisteravond was er een TV-spotje van Optimel. Slogan,
    Het mooiste gewicht is evenwicht
                           ^^^^^^^^^ Ook dit staat voor Herakles
                                     (als God van de Harmonie).

 Momenteel ben ik '1984' van Orwell aan het herlezen (Walden Twee
 van Skinner heb ik vanmiddag bij de UB gehaald - dat past er mooi
 naast). Ik ben bij het boek van Goldstein.

 Het aardige is dat ik dit maal zo'n beetje alle codes kan begrij-
 pen. Ik begrijp deze keer waarom er een walvis, moeren/bouten,
 een potje jam en Humptie-Dumptie voorbijkomt. Dit zijn Vrijmetse-
 laarscodes met Hermetische betekenissen. Orwell gaat er niet op
 in, hij lardeert z'n boek met dit soort codes (kenneljk wil hij
 laten merken dat hij van dergelijke codes op de hoogte is).
 Winston Smith werkt in een 300 meter hoge *piramide* - ook dat is
 een code.

 -> Het is overduidelijk dat '1984' gaat over het Gele scenario.
    Over het nihilisme en holisme van Mercurius. Over het vernieti-
    gen van woorden en betekenissen. Dingen die ik hier heb opge-
    merkt staan ook in het boek van Orwell.

 Over de toekomst (waar Geel D66 ook al weer zo mee dweept) wordt
 opgemerkt,
    Wij zijn de doden. Ons ware leven ligt in de toekomst.
 Duidelijker kan niet. Deze zin ook niet,
    Nieuwspraak heeft geen woord voor 'wetenschap'.
 Da's precies wat ik eerder beweerd heb: er zijn drie paradigmata
 - naast de alchimie van Geel zijn dat de religie en de wetenschap.

 Marc Fluks, Amsterdam