Balkenendes zelfonderzoek: Instelling commissie Doofpot

Tue Feb 3 16:45:45 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <hmje at HOME.NL> forwarde van teletekst ondermeer deze zin,
>Rouvoet vindt het raar dat de Kamer nog niet tevreden is. "De
>oppositiepartijen moeten hun zegeningen tellen."

 Gisteren P&W gezien ?

 Zegt Hamer eerst dat ze een half uur voor de persconferentie van Balken-
 ende voor het eerst van het voorstel hoorde - en dan gaat Pechtold daar
 gevat overheen met dat hij het nog een half uur eerder wist dan zij. Zo-
 iets is zondermeer leuk.

 Dat die PvdA'ers iets gaan verdedigen waarbij ze (althans: in de beeld-
 vorming) als regeringspartij niet betrokken zijn, is onbegrijpelijk.
 Bos net op de radio: hij wist op maandagochtend dat Balkenende die dag
 zijn Doofpot-commissie ging aankondigen. Niet geprotesteerd natuurlijk
 - stel je voor: eindelijk openheid.

 Balkenende moet ongelovelijk in het nauw zitten (behalve het verzinnen
 van 'de eigen inlichtingen' zal Nederland wel stiekem hebben meegedaan
 aan de oorlog tegen Iraq, lijkt me - net als tegen Afghanistan). En nu
 gaat'ie zichzelf onderzoeken...

 Dat Balkenende gelogen heeft is duidelijk: hij heeft gezegd dat Neder-
 land eerst 'politieke steun' heeft toegezegd en pas daarna vernam dat
 de de positie van de SG van de NATO binnenkort vacant was. Maar dit is
 aantoonbaar in strijd met de feiten.

 In elk geval is de VVD eindelijk om - en dat is al heel wat.