War on packing

Mon Feb 2 13:06:58 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Van de week stond bij mij op tafel een fles Spa, een potje Calve
>pindakaas en een pak Optimel. Plotseling zag ik dat op alledrie
>de Zonsverduistering stond. Op de Optimel-verpakking stond tevens
>Herakles.

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Maar ehhh... ik was iets te vroeg met juichen.

 Wat let je: ga naar de supermarkt en koop een fles Spa, een potje
 Calve pindakaas en een pak Optimel. Zet ze naast elkaar en kijk of
 je een overeenkomst ziet. De overeenkomst blijkt dan de Zonsverduis-
 tering met daarnaast Mercurius te zijn. Van Herakles moet men weten
 dat het de God van de Atmosfeer is en dan ziet men tevens Herakles.

 Kijk maar eens goed: het staat er *echt*. Niet als symbool of zo -
 neen, het staat er *echt*.
 Alleen: mensen *zien het niet* omdat ze van kind af aan zijn geher-
 senspoeld om geen Hermetische betekenissen om zich heen te zien.

 Maar ze zijn er wel.