Garmanbozia: War on packing (was: D66 wees Irak-oorlog en JPB's legitimatie gelijk al af)

Mon Feb 2 12:07:54 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Krijg die britse woordspelingen maar uit je brein.

 Daar gaan we weer: ik heb hier zelf niets mee. Ik zie dat er iets raars
 in deze wereld aan de hand is. En ik zie dat ook anderen doorhebben dat de
 Mensheid wordt opgelicht met verborgen betekenissen. Zij houden er hun mond
 over en ik niet - dat is het enige verschil.

 En ja, hier gaat nu juist '1984' van Orwell over. Vandaar dat men kan zoe-
 ken naar dergelijke betekenissen in diens boek (en in het boek 'The Theory
 and Practice of Oligarchical Collectivism' door ene 'Emmanuel Goldstein'
 in Orwell's boek). De quintessens van het boek kan alleen begrepen worden
 door degenen die zelf ook Hermetische betekenissen zijn gaan zien.

 Ik kan dit nu ook. Ik zie misschien nog niet alles - maar ik zie inmiddels
 wel heel erg veel (precies zoals Bert Bakker hier ooit gesuggereerd heeft
 - Bertus ziet die betekenissen dus ook).

 Met dat 'war' kan men nogal wat kanten op, trouwens.

 Wat te denken van het onderstaande...?
 Materiele betekenis   Hermeneus        Hermetische betekenis
 Peace or war          Piece of Work    Bouwstuk
 War on terror         Work on Terra    De Aarde bestieren
 War on drugs          Work on Drag     Saboteren

 Iets geheel anders: verpakkingen.
 [Dit is een leuke voor wie niet al te veel na wil denken].

 Van de week stond bij mij op tafel een fles Spa, een potje Calve
 pindakaas en een pak Optimel. Plotseling zag ik dat op alledrie
 de Zonsverduistering stond. Op de Optimel-verpakking stond tevens
 Herakles.

 Toen realiseerde ik mij dat in de Vrijmetselaars TV-serie 'The
 Prisoner' overdreven aandacht is voor boodschappen in het keuken-
 kastje of bij de kruidenier. Op elke verpakking staat de Dode Hond
 afgebeeld als fiets. Volgens een aan de serie gewijde website,
    http://www.sixofone.org.uk
 (waarop Hercules en de Eenhoorn als huis voorkomen) zijn er voor
 de serie meer dan 100 van dergelijke verpakkingen ontworpen. Dit
 kan moeilijk toeval zijn: in feite staan de Dode Hond en de Zons-
 verduistering voor *hetzelfde*.

 De bedoeling moet zijn dat we gaan zien dat *ons* voedsel dikwijls
 verpakt is in een Zonsverduistering (en die staat voor Mercurius,
 voor Satan).

 Let maar eens op de verpakkingen van voedingmiddelen in de super-
 markt. Je ziet de ene Zonsverduistering na de andere...

 Maar je moet wel anders leren kijken.