D66 wees Irak-oorlog en JPB's legitimatie gelijk al af

Sun Feb 1 21:33:30 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Shit, ik had'm bijna... bij deze Poging #2 in de herkansing...

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL> schreef,
>War is Peace, Prison is Freedom..., dat was 1984, Orwell..
 ^^^^^^^^^^^^
 Het vernaggelende is dat het hier omgekeerd staat. Ik zag daardoor de
 helft in plaats van het geheel.

 Ik had moeten schrijven,
    Peace is War = Piece of Work (= Vrijmetselaarsbouwstuk)

 Dit is uiteraard de *volledige* homofone oplossing.

 Lees dat 'Piece of Work' voor met een zachte 'k' en met heeft 'Peace is
 War'. Dit moet George Orwell bedoeld hebben (en Vrijmetselaar Tolstoj).
 In '1984' hebben de burgers immers niet door in welke wereld zij leven.
 Kwestie van hersenspoeling.

 Ik heb overigens het 'jammer'-begrip volledig opgelost (dat gaat over het
 hersenspoelen van de Mensheid met Verlichte Vrijmetselaarsbouwstukken en
 het creeeren van zoveel mogelijk ellende op Aarde). En passant heb ik
 gezien wie 'de Walvis' zij (dat is men zelf). Donderdag j.l. ging zowaar
 de TV-serie 'The Mentalist' op SBS6 over het laatste - en ja, dat sloot
 haarfijn aan op wat ik reeds gezien had.

 Het is onvoorstelbaar hoe vreselijk geschift die Hermetische betekenissen
 wel niet zijn.

 Enfin, binnenkort hier voor wie niet gehersenspoeld door het leven wil
 gaan... Helaas blijkt de werkelijkheid voor wie eenmaal baas in eigen
 brein wordt verre van aangenaam. Wellicht is het plezieriger om voor
 altijd misleid door het leven te gaan.

 Maar goed - zoiets weet men pas achteraf.