Garmanbozia: Trotski, Openbaringen, en oorsprong Europa

Antid Oto aorta at HOME.NL
Sun Dec 27 14:39:39 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>
> Dit zegt iets over de invalshoek van Trotski maar niet over de aard
>  van datgene dat hij beschreef. Behalve Trotski deed Hitler
> hetzelfde.

Zeg, wil je Trotski niet in één zin met Hitler vergelijken?
(Als Trotski er niet geweest was had het Rode Leger de nazi's niet
verslagen in 45, BTW)
Hitler schreef vanuit een anti-semitisch, nationaal-fascistisch
perspectief:

"Hitler’s hatred of Freemasonry is clearly documented.5 In 1931 Nazi
party officials were given a "Guide and Instructional Letter" that
stated, "The natural hostility of the peasant against the Jews, and
his hostility against the Freemason as a servant of the Jew, must be
worked up to a frenzy." 6 On April 7, 1933, Hermann Goering—who once
considered becoming a freemason—held an interview with Grand Master
von Heeringen of the "Land" Grand Lodge of Germany, telling him there
was no place for Freemasonry in Nazi Germany. 7 The Nazi Primer, the
Official Handbook for the Schooling of Hitler Youth, attacked
freemasons, marxists, and the Christian churches for their "mistaken
teaching of the equality of all men" by which they were said to be
seeking power over the whole world."

> Kennedy trouwens ook (werd er waarschijnlijk zelfs om vermoord).
> Alle kritici van de Vrijmetselarij zeggen - ongeacht hun eigen
> invalshoek - domweg *hetzelfde*.

Vanwaar deze simplistische generalisatie? Hitler zag vrijmetselaars
als dienaars van de joden.

> Maar dat heb jij niet door omdat je geen Hermetische beteke- nissen
> kan (en wil) zien.

Voor astrologische onzin sluit ik mijn ogen ja. Maar de humor van
gescrabbel met homofonen kan ik wel waarderen. Een dadaïstisch
woordspelletje.
De definitie van een hermetische betekenis is dat je die *nooit* kan
achterhalen. Want welke hermetische betekenis ligt er achter een
hermetische betekenis?

> Je geeft louter wat af op de trucjes (de brug op de achterkant van
> de Eurobiljetten, de Hermeneus, de vertaler, de bood- schapper) die
>  gebruikt worden teneinde ze de hoofden van mensen binnen te
> loodsen. Maar het gaat om de ideeen die daar vervolgens ongeremd,
> onge- hinderd en autonoom gaan rondspoken.

Teveel astrologische en mythologische onzin is niet goed, eens.
Ik prefereer voor de afwisseling dialectisch symbolisme als
"rondspokend" idee-generatie.

> En hier komt men pas vanaf nadat men Hermetische betekenissen is
> gaan zien...

En dat kan dus niet. Jij linkt namen, woorden en uitdrukkingen aan
mythologie en astrologie, dat is wat anders. Dat heeft niets met
hermetische betekenissen te maken.

Wie noemde zichzelf als eerste "ik"?