Darwin vs. Klimaat

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Dec 17 21:58:08 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm,
zijn klimaat en evolutie niet onvergelijkbare grootheden? Evolutie kent
systeemconforme veranderingen bij aanhoudende of veranderende condities, het
klimaat formeert de (grotendeels) uitwendige condities. Het is net zoiets
als een monarchie en een belastingsysteem over een kam scheren, om maar iets
geks te noemen... Ogenschijnlijk raken ze elkaar vanwege de belastingvrijdom
der koningen, toont belasting dus een machtssymbool, doch intrinsiek staan
de fenomenen los van elkaar.

Trouwens, is mij iets ontgaan: hebben onze klimaatfundamentalisten zich wel
eens massaal uitgesproken over het feit dat de mens de *enige* oorzaak van
klimaatverandering zou zijn? Zijn ze dus wel echt fundi's?

hv,u
----