Onderzoek naar klimaatgegevens

Sat Dec 12 11:53:46 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL>,
> Zonder af te willen dingen op de vrijheid van meningsuiting in het
> parlement, lijkt het me toch zinnig eens een vergelijkend onderzoek te
> doen naar de meningsvorming van deze politici.
> Op welke gegevens baseren ze zich en welke conclusies trekken ze er
> uit.

  Lijkt mij ook.

  Niet dat dit zal gebeuren. In plaats van geld aan onderzoek te besteden
  smijt men liever nog veel meer geld over de balk.

  Van de week was Samson van de PvdA nergens in diens confrontatie met
  PVV'er De Mos bij P&W. Hij had niets anders te melden dan te refereren
  naar wat anderen zoal van mening waren. In het onderwerp zelf was hij
  niet thuis.

  En wat Cramer betreft... volgens,
     http://www.parlement.com/9291000/biof/03151
     http://permalink.opc.uva.nl/item/000052712
     http://permalink.opc.uva.nl/item/001536451
  heeft ze biologie gestudeerd, is daar vervolgens in gepromoveerd en is
  vervolgens duurzaam in zaken gegaan. Ze heeft haar carriere volgens,
     http://cf.uba.uva.nl/nl/
  te danken aan het dwepen met duurzaamheid (zie haar publicaties) -
  dus met iets dat in het geheel niet bestaat. En dat al heel lang... :-)

  Als ze meent dat onderzoek 'zinloos' zal zijn, dan zegt dit meer over
  haar dan over het onderwerp.
> Cramer antwoordde dat de uitgelekte mails van enkele wetenschappers
> komen. Duizenden geleerden, zei ze, hebben een consensus bereikt. ?De
> aarde warmt op en de mens is daar schuldig aan.?
                                    ^^^^^^^^ ??
  Dergelijke terminologie is onwetenschappelijk. Hoogstens zouden mensen
  *verantwoordelijk* kunnen zijn voor een opwarming van de *atmosfeer*
  (de Aarde zelf koelt per definitie af omdat de temperatuur van de Aarde
  hoger is dan die van haar omgeving en warmte stroomt nu eenmaal van heet
  naar koud).

  Wat dat klimaatgedoe betreft: van de week werd op de TV het een en
  ander gesteld aangaande 'het gat in de ozonlaag' en de 'zure regen'
  - de twee voorlopers van de klimaatgekte die maar niet wilden beklijven.
  Reden daarvan zou niet zijn dat deze onderwerpen in het geheel niet
  bestonden maar dat er dermate adequaat zou zijn opgetreden dat beide
  problemen tenslotte waren *opgelost*. Extra reden om ook de klimaat-
  problemen te gaan oplossen, dat spreekt. Een mens moet er maar opkomen.
  Leugens worden gelegitimeerd door te gaan liegen over weer andere
  leugens.

  Als het echt waar zou zijn van dat klimaat waarom zijn al die onrust-
  stokers dan zo fel tegen kernenergie ? En waarom noemen ze dit altijd
  'atoomenergie' ? [Atum was de Egyptische Oergod van Chaos en Energie -
  tegenwoordig zouden we zeggen: Entropie].