* Laura mag niet solo de wereld rond

Sat Aug 29 11:56:39 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Anti,

Niemand pleitte ervoor ouders met veel kinderen (tijdelijk) onder toezicht
te stellen, wel om evidente risico's met hen te bekijken.
In de zaak van onderwijskeuze en zeilen vindt het andere uiterste plaats:
poging tot uitzonderlijk verbod  op schoolkeuze (niet gehonoreerd door
rechter) en vooraf toetsen op onbekende risico's.
Als de overheid wel onbekende risico's vooraf met ouders en kinderen onder
toezicht gaat toetsen, maar bekende veel ernstiger risico's domweg laat
liggen, spant de overheid de paarden achter de wagens van anderen.

Fritz van Rikxoort