Voor D66 is zelfontplooiing een plicht

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Aug 27 16:23:41 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 26 augustus 2009 21:06 schreef Antid Oto (aorta at home.nl) het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Is dit het zoveelste hoofdstuk in het ontplooiingsfetisjisme van D66?

Voor sommigen bepaald geen verkeerde aanmodiging ....

> De neolibs van D66 verwarren individuele vrijheid nogal eens met
> economische vrijheid, waarvan je de exponenten ook aantreft bij
> meervrijheid en co.

Tja zo ken ik communisten die denken dat die neolibs het kapitalisme
hebben uitgevonden. En als je nu die neo-libs maar bestrijdt, daarmee
ook een einde komt aan het kapitalisme.
Onzin natuurlijk, maar maak dat die fanatiek gelovige communisten maar
eens wijs. :)

> "Vertrouw op eigen kracht" is hetzelfde als "ieder voor zich en God
> voor ons allen".

Kolderiek. Onnadenkende communist die over god spreekt, terwijl  juist
hij zou moeten weten dat aan god weinig of gen krachten worden
toegekend, Voor communisten geldt dan overigens weer dat ze het in hun
broek doen als het volk het als opium slikt.

>  Doorgeslagen individualisme dus.

Volslagen onzin, afkomstig van een 'religeuze' communist. Eentje die
(ook) ' geloofd' , maar het zelf niet eens door heeft !

>  Het afzetten tegen
> religies kan niet verhullen dat dit essay de zoveelste poging is van
> de liberalen om de verzorgingsstaat verder te ondermijnen.

Uhh ? Ja, dat lijkt me ook erg ' logisch', idd. :)) Vanuit
communistisch perspectief, dan. Overigens, alweer diezelfde denkfout.
Zaken die geen enkel verband hebben zo bij elkaar brengen dat het op
iets lijkt te gaan lijken ... Waarom heb jij toch zo'n moeite met de
werkelijkheid?

Lees die stukken van Marc-A nu toch eens goed door. Begrijpend ... wel
te verstaan.

> Verantwoordelijkheden?

Verantwoordelijkheden, idd. Dat kun je zelf doen. Je kunt ook wachten
tot god ingrijpt:

http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/buitenland/article5077339.ece/Duitse+priester+verdacht+van+bezit+kinderporno

... maar dan is het meestal al te laat, zoals je ziet.

Omdat jij het bent, nog een voorbeeld:
"
http://www.ad.nl/binnenland/3449624/lsquoAls_God_neemt_heeft_hij_een_hoger_doelrsquo.html

‘Als God neemt, heeft hij een hoger doel’
"

> Moet de prestatiemaatschappij het Kapitalisme soms redden?

Wat m/doet die communistische retoriek hier? En, als het kapitalisme
gered wordt, wat is daar op tegen?

> Of bekeren de liberalen zich soms tot het Stakanovisme?

Let toch eens een beetje op je taal, man, hoezo bekeren?
Eerder ook voerde je god al op ...

Nog steeds met dergelijke opium bezig?
Zet dat toch eens uit je hoofd ... laat los ...

> Niet erg vrijzinnig van D66.

Als gevolg van jouw projecties? Kom nou toch ...
Denk er nog eens rustig over na als je de hond uitlaat. :)

Henk Elegeert