Zeilster Laura wil het land uit

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Aug 27 12:42:50 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 25 augustus 2009 20:21 schreef Fritz van Rikxoort
(fritz at rikxoort.demon.nl) het volgende:
> Hear hear...
>
> Terug naar de eigen(lijke) kerntaken van de overheid: openbare orde en
> veiligheid. Daar heeft de politiek voorlopig zijn handen wel vol aan.

Ach Fritz, ze zijn zelfs nog niet eens in staat de aan hen
toevertrouwde gebouwen in bescherming te nemen tegen 'stenen' gooiers.
Maar liefst 8 ruiten sneuvelen bij twee verschillende gebouwen. Oh ja,
of het stenen waren wilde de Politie niet kwijt.

Dan zullen het wel trottoirtegels zijn geweest, want die lagen vlakbij
voor het oprapen.
Benieuwd of het nu wel een prioriteit wordt en dat ze ook de daders
vinden die bij mij de ruit hebben ingegooid. Van het opsporen van
daders hebben in mijn geval nog geen prioriteit weten te maken,
terwijl alles er op wees/wijst dat de dader(s) slecht op een steenworp
afstand wonen.

> Of het nu gaat om buitenfeesten, taxi-chauffeurs, bumperklevers en andere
> gevaarlijke verkeersdeelnemers, of andere kleinere en grotere terreur rond
> huis, uitgaan en werk, we missen een serieuze overheid die zich bewust is
> van zijn monopolie op handhaving van orde en veiligheid.

Yep !

> Ik weet wel wat onze buren denken, die in onze straat al maanden wachten op
> een strafzaak tegen een hen terroriserende buurman: geen tijd om hen alleen
> snel en effectief te helpen (ondanks de lange rij aangiften en
> politieverbalen), maar als een kind wil gaan zeilen staan ze gelijk klaar,
> de vrienden van de overheid.

Afschuwelijk eigenlijk, als je er zo over nadenkt. Je bent (als kind)
je leven niet zeker, en je ouders die je door dik en dun steunen
worden object van een onmogelijk juridisch traject, waarbij zelfs aan
hun opvoedkundige kwaliteiten wordt getwijfeld, terwijl ze jou (als
kind) ondersteunen in het bereiken en realiseren van je eigen doelen.

Tuurlijk, er is nog van alles te leren, maar zo'n project biedt
daartoe juist vele kansen. Joe name it en het zal gedurende het
project wel ergens in min of meerdere mate van toepassing zijn.
Levenslessen die je op geen enkele school kunt leren.

Zo'n overheidsoptreden heeft alles in zich van een schending van de
Rechten van het Kind. Aan alle zekerheid dat je ouders jouw opvoeders
zijn, kan zelfs een eind komen !! Dit is echt werkelijk onvoorstelbaar

Men beoogd zelfs ouders het uit het ouderlijk gezag plaatsen, de
bloedeigen ouders, wiens enige vergrijp is dat ze het kind zelf wel
serieus nemen. Schaamteloos geschift, zijn ze. Fascisten, riep Bert,
en hoe langer ik erover na denk hoe dichter dat bij de waarheid ligt.

> Mijn waarneming: de meeste medeburgers hebben
> hun overheid allang opgegeven, ze hebben er de puf niet meer voor.

Dat mag de houding nu zijn, Fritz, de geschiedenis leert: er komt een
moment ... dan pikt men een dergelijke terreur niet langer ... Rieken,
hooivorken, schoppen, spaden en dorsvlegels zullen het dan niet zijn
... en, sikkels en hamers, die tijd is geweest. ;)

Henk Elegeert