Mag een 14-jarige de wereld ronzeilen?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Aug 25 12:49:29 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 25 augustus 2009 11:55 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks
(fluks at combidom.com) het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het meest opmerkelijke van deze zaak is (daarom kwam ik met die
> poema aanzetten) dat iedereen weer eens een mening heeft over een
> niet-terzake doend onderwerp.

De Politiek trekt het weer eens buiten proportie ... Raad voor de
Kinderbescherming plaats zich buiten het eigen werkterrein, in elk
geval worden de sportieve aspiraties van het meisje ondergeschikt
gemaakt aan de vermeende belangen van een organistatie. Zoveel is
helder.

> Als er tienduizenden 13-jarigen in
> de rij stonden om een solo-zeiltocht te maken, dan lag dat anders

En dan nog, want wat zou er op tegen zijn als er zoveel zijn die zich
op die manier voor willen bereiden op de Olympische Spelen waar nota
bene dit land zelf op uit is ? Gaat sport en leren nu nog steeds niet
(goed) samen? Of vallen solitaire sporten daarbuiten?

Of moet dat altijd op dat minkukelende 'samen' ?

> maar nu gaat het om het eerste meisje sinds de Batavieren ons
> land binnenvoeren. Incidentenpolitiek dus.

Kortom het: A.U.B. Algemeen Uitvoerend Bestuur. De roeiers van Epidemaïs.
(Zie Asterix)

> Doet trouwens denken aan Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam die
> alle dansfeesten wil verbieden nadat 1 feest (nota bene door toe-
> doen van z'n eigen schietgrage politie) uit de hand is gelopen.

Hij viel me ook al op/tegen mbt tot het ontslag van Tariq Ramadan

> Men moet weten wanneer men z'n mond moet houden.

Daar had ie m.i. juist moeten (s)preken ! En hard ook, en (desnoods)
met de vuist op tafel, want Rotterdam heeft niets aan dit soort van
(politiek) geleuter. Daar is Rotterdam de stad ook niet naar.

Henk Elegeert