Mag een 14-jarige de wereld ronzeilen?

Mon Aug 24 11:47:23 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het gaat er eerder om of de 14-jarige in kwestie uberhaupt in
haar eentje de wereld kan rondzeilen. Er zijn ongetwijfeld
sportkeuringen (marine-keuringen) om zoiets te bepalen. Zelf
werd ik op m'n 15e bij Luchtvaartgeneeskunde in Soesterberg
gekeurd of ik een straaljager kon besturen - de leeftijd zegt
echt niet zoveel.

Als ze het kan, dan hoort de inspectie haar permissie te ver-
lenen - het gaat immers om een uitzonderlijke zaak. Als ze het
niet kan, dan is de discussie gesloten...

Laatste nieuws is trouwens dat de inspectie de zaak bij de
rechter zal aankaarten om haar ouders uit de ouderlijke macht
te zetten. Dus *voordat* er uberhaupt iets gebeurd is. Kwestie
van overreageren.

Overigens: is dit niet zoiets als een poema op de Veluwe ?