Kinderen komen om bij brand Kampen

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Aug 21 19:34:39 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 21 augustus 2009 17:31 schreef Antid Oto (aorta at home.nl) het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De overheid moet zich niet bemoeien met grote gezinnen. Dat is de
> verantwoordelijkheid van de ouders zelf.

Wat zeur je nou: Het is toch klip en klaar dat de ouders gefaald
hebben in hun verantwoordelijkheid, als 4 van hun kinderen omkomen in
een brand !!  Zo toch ook de Overheid, die de beloftes omtrent de
Rechten van het Kind op deze manier aan haar laars lapt.

> Lijkt me dat Elegeert zijn
> eigen partijbeginselen "vertrouw op de eigen kracht van mensen" niet
> eens onderschrijft.

Mij lijkt dat - ondanks je domme geneuzel - ik die juist wel
onderschrijf. Ik stel echter vast dat het gestelde vertrouwen
misplaatst was, en dat zowel in de ouders, als in de Overheid.

Dat jij lak hebt aan dergelijke beginselen, dat mag duidelijk zijn
inmiddels. Het hoort volgens jou allemaal bij de risico's !

Ik hoor jou eigenlijk zeggen: eigen schuld dikke bult, en ze motten
niet zeuren: ze hebben er nog genoeg over.

Ik kijk en zie de echte slachtoffers, namelijk de kinderen die hiervan
de gevolgen dragen.
Dat is het verschil tussen het nemen van de (eigen) verantwoordelijkheden.

Overigens hoort die opmerking tot ' de Klim' en door mij afgewezen
zoals je weet. Zoiets schrijf je niet, daar handel je naar, en daar
ontbreekt het nu precies aan !!

Door jou afgewezen omdat je er niets van snapt.

>  Ga maar lekker bij Rouvoet zeuren.

Ik zeur ook juist bij Rouvoet, want dat is de Minister van Jeugd en
Gezin, en dus die gaat over gezinnen. In dit geval over een veeel te
grote en die extra risico's met zich meebrengen, en dat kennelijk ook
nog eens ' gestuurd'  vanuit religie (van de ouders). Kinderen kunnen
geen kant op. Dat Rouvoet dus maar helder maakt: dat religie mooi is,
maar geen excuus. Zeker niet als dat de dood van 4 kinderen tot gevolg
heeft ...

> Jij snapt werkelijk ook niets hč?

Als jij het dan maar snapt, Oto, maar daartoe ontbreekt tot nu toe nog
elke aanwijzing !

Als dit land een instantie heeft, en dat die naam draagt, dan heb je
naar kinderen iets uit te leggen, snap je dat? Dat het een gedrocht is
van jewelste, dat weten enkel (een gedeelte van) de volwassenen. Voor
kinderen is bepaald niet helder dat die instantie er niet voor hen is,
maar voor de bureaucraten. Enfin, je hoort (en het tegendeel zou je
mogen verwachten) helemaal niets van die instantie, terwijl het daar
toch goed fout gegaan moet zijn in dat gezin !!

Begin je het nu eindelijk een beetje te snappen, Oto? Ik probeer nu
juist jou lijn te volgen, zoals jij je uitspraken over Hendrikje.
Begint het nu weer een beetje bij je te dagen, Oto? Wie was er voor
overheids ingrijpen, precies JIJ !!

Ik wil een situatie waarin kinderen normaal op kunnen groeien tot
volwassenen. En daarin is de Overheid bepaald niet terughoudend te
noemen, in tegendeel. Dan heeft ze zeker ook hierin een taak. En dat
heeft niets met bemoeien te maken, maar met het stellen van condities
waarin kinderen niet langer onnodig gevaar lopen.

Ga je hond uitlaten, wel aangelijnd, want ook daar hebben we (middels
Overheids ingrijpen) risico's voor anderen willen uitsluiten of
tenminste willen beperken, Oto. Zie je hoe dat gaat ..

Henk Elegeert