Swineflu: Een Mexicaanse Hond

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Wed Apr 29 10:27:37 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Toe ik de subject-regel van je bericht zag, moest ik lachen: weer een
onderwerp omgevormd tot een mythische betekenis.
Maar niets daarvan, een normaal cynisch antwoord ;).
Overigens het CDC is al doende met het maken van een vaccin, inderdaad die
standaard procedure.

Wat ik van die pandemie-en heb begrepen, is de overlijdenskans omgekeerd
evenredig aan de besmettelijkheid.

Aangezien, volgens de berichten, de besmettelijkheid redelijk groot is,
zou de overlijdenskans redelijk laag moeten zijn.

De blootstelling van de Mexicanen in La Gloria aan het virus is chronisch
geweest (en waarschijnlijk nog, ondanks gezondheidsmaatregelen), dus die
vormen een aparte groep.
Overigens vreemd dat géén van de Amerikanen op die boerderij last heeft
gehad, of zouden die gelijk medicijnen gekregen hebben?

Groet / Cees

PS. Een vermoedelijke maatstaf voor de huidige risico's is het aantal
hoogwaardigheidsbekleders die La Gloria bezocht hebben. Vrij veel, dus
laag risico?