Bange mannen - VVD-mol in kamp Wilders

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Apr 28 14:22:36 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja Tjerk,

Kom ook nog wel eens buiten / weet je wat er speelt in de maatschappij?

Kijk, die Marokaan die gaat daar niet werken. Snap je dat niet? Had je
dat niet eerst even moeten checken?

Heb het stuk over Wilders wel gezien, maar waarom zou ik het moeten
lezen? Is Wilders interessant dan? En waarom volg je zijn
redeneringen?

Wat ik van de D66-ers had willen lezen is wat ze met Nederland en
Europa aanwillen, en vooral ook waarom. Blijken ze, net als jij, zich
te richten op Wilders.

Waarmee je mee invulling geeft aan ´de bange man´ .

Waar laat jij je nu eigenlijk door leiden, behalve jou angst (je
onderstreept m.i. daarmee zijn gelijk) ? En waarom heb jij daar dan
geen antwoord (behalve je vooroordeel)?

Waarom zou een journalist de incontintie van de moeder van de klagende
man moeten controleren? In een rolstoel nog wel en waarschijnlijk niet
voor haar zweetvoeten opgenomen in een verzorgingstehuis. Hij klaagt
indirect over het nieuwe zorgstelsel waar ook D66 mede-
verantwoordelijkheid voor draagt. Je weet wel, waar kwakzalver
Hoogervorst verantwoordelijk voor was, maar waar steeds duidelijker
wordt dat al die managers - die ook steeds meer willen verdienen voor
hun wanprestaties - die het voor het zeggen hebben, weinig op hebben
met de client/patient, maar slechts kijkt of het beperkte aantal
gehaald wordt.

De BBC zond onlangs al 2 documentaires uit over welke effecten
marktwerking zoal heeft op de clienten/patienten. Daar wordt je niet
vrolijk van ...

Dat gebrek aan (gekwalificeerd) personeel in de zorg, Tjerk, hoe gaat
D66 dat oplossen? Dat staat niet in het interview, helaas.

Dat 'portret' dat jij hier ophangt over marokanen, dat maakt
ongetwijfelt indruk, maar welke precies, Tjerk?

En hoe zal Tjerk, als D66 iets wil met de democratie, maar als ze
dezelfde wens van burgers niet als een democratisch wenst te zien, dat
dan worden opgevat? Waarom weiger je vertrouwen te hebben in de
democratie, zeker als je anderen daarvan uit wenst te sluiten. Wie
discrimineert er dan, Tjerk? En op grond waarvan precies? De angsten
van Tjerk?

En wat doet dat met je geloofwaardigheid als zeggende/niet zijnde een
Democratische partij?

Ik wel wel blij dat men in andere partijen minder angstig is voor de
bange man in zichzelf.

Henk Elegeert

Op 27 april 2009 16:13 heeft w.t. jouwstra <tjouwstra at wxs.nl> het
volgende geschreven: