Dalai lama is behoorlijk eng

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Sun Apr 26 22:30:28 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Toen de Dalai Lama eruit werd geschopt door de Chinezen was hij een
doodgewone normale fatsoenlijk feodale heerser.
Zijn onderdanen (dus niet zijn 'edelen', lees medegeestelijken) waren
verstokte armoezaaiers, die nauwelijks eten, kleding en al helemaal geen
onderwijs hadden.

Die Nobelprijs is dus wel voor duurzaamheid (lees conservatief volhouden
van een verstokte klassemaatschappij), maar niet voor deugdzaamheid,
gegeven.

Groet / Cees