Politieke leiders buitelen over elkaar

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Apr 26 17:41:13 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 26 april 2009 15:56 heeft  <ceesbink at xs4all.nl> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Politieke leiders buitelen over elkaar ... om maar soortgelijke argumenten
> als Geert Wilders te gebruiken ... zonder precies op hem te lijken ;)
>
> Als je in staat bent afstand te nemen van de dagelijkse politiek, kun je
> toch behoorlijk om de poppenkast lachen.

In Vrij Nederland lukt het Pechtold en Van Mierlo ook niet echt.
Sterker nog: die (Van Mierlo met name) houdt er al volop rekening mee
dat het land onregeerbaar wordt.

Dan maar een nationaal - of een extraparlementair kabinet, aldus Van Mierlo ...

Met als belangrijkste opdracht: het hervormen van de Democratie.
Waarom dan niet met Wilders mee gaan regeren, denk ik dan? En aldus de
verschillen weer terug brengen tot normale proporties, juist via de
democratie. Zien ze de mogelijkheden dan werkelijk niet?

> In plaats dat ze leiden, worden ze geleid, en als ze (en wij) niet
> oppassen gaat Geert nog winnen ook, want er is onvoldoende alternatief.

Ook dat. Ik heb al eerder gezegd, het is niet Geert Wilders, maar het
wil maar niet doordringen ....

> De huidige politieke leiders hebben een zodanige diepgang, dat als ze in
> een regenbui over straat lopen verzuipen.

:) Zijn ze verzekert? :)

Ze wachten op een Guy Verhofstadt in Europa? Die overigens niets ziet
in een zogenaamd ´sterk´ Nederland. Europa, ja, maar ook hij weet het
niet aan het volk uit te leggen.

De Lissabon akkoorden, er wordt over gezwegen als het graf !!
Is Europa misschien al op sterven na dood?

Henk Elegeert