Twee D66-stellingen over Europa

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Sat Apr 25 02:23:42 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

'T spijt me Marc, maar in het onderstaande kan ik me niet vinden en ik
begrijp er ook niets van. Ik heb je al eens eerder gesuggereerd een
handboekje Europa te lezen, en dan had je de ontwikkeling van EGKS naar EEG
en Euratom  naar de EG naar het verdrag van Maastricht en later het verdrag
Van Amsterdam kunnen volgen. Geen hocus pocus, niet geel, wel de versterking
van een markt, de invoering van een gemeenschappelijke munt en bijvoorbeeld
ook een zelfde civiel rechtsysteem. Je profiteert er iedere dag van, zonder
het te weten. En jouw hocus pocus en Cat Weezle gedrag, dat is
 aan jou.

Groet,

Tjerk
CC: Tjerk Jouwstra
Onderwerp: Re: Twee D66-stellingen over Europa

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>De Nederlandse economie is ten zeerste gebaat bij een grote europese
>markt, (...) Het is geen these-antithese.

...misverstand...

Ik ben niet tegen de vroegere EEG; ik ben tegen de EuroUnie. De EEG was
een formele zaak (daar heb jij het ook over, zie ik). Maar de EuroUnie
voegt daar - op dicatatoriale wijze - materiele zaken aan toe waar niemand