Twee D66-stellingen over Europa

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Apr 22 20:52:10 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 22 april 2009 19:27 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Op,
>   http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvi0vj881cqtt/vi4ff10jv8ul?ctx=vghpm7u9vdea
> staat,
>  * Volgens D66-kandidaat voor het Europees Parlement Gerben Jan Gerbrandy
>   moeten we nu 'volmondig voor Europa kiezen,

Simpel, de burger moet z´n bek houden en voor Europa kiezen !! Alsof
er een keuze zou voor USA, of China.

> want alleen een sterk
>   Europa is een garantie voor een sterk Nederland'.

Zie je. Al donderd dat hele Europa circus in elkaar, dan nog is het
continent (europa) niet uit elkaar gevallen. Ze bedoelen vast dat ze
Rusland ook in willen lijven. Hoort immers ook tot Europa.

Spierballen taal, dat sterk ditte en datte? ;) D66 praat niet meer,
maar slaat er desnoods met de vuist (op tafel).

>  * Brinkhorst voegde hieraan toe dat Europa reeds 'vijftig jaar voor
>   stabiliteit en welvaart zorgt

Wat moet je in godsnaam met deze dwaze rethoriek?

Niet lijkt me. Geen van die landen hebben belang bij een oorlogje.
NAVO maar afschaffen dan als Europa het allemaal doet?

>  en dat we juist in deze economisch zware
>   tijden voor Europa moeten kiezen,

Alweer een die niet naar de bezwaren van de burger wil luisteren ...

> hetgeen niet betekent dat we onkritisch
>  over Europa hoeven te zijn'.

Nee, dat hoeft niet, idd. Maar als men dat wel is negeert men dat kompleet.

> Kan iemand mij de logica van beide stellingen uitleggen ?

Het gaat inhoudelijk eigfenlijk nergens over. Rethoriek meer niet. En
hoezo ´kiezen voor Europa`. Nederland zei NEE tegen Europa, en
vervolgens gaat het circus gewoon door. Alsof er nooit iets gebeurd
is, Dat gewauwel over voor Europa refereert daar nog steeds naar. En
geen D66 die uit kan leggen waarom dat democratische NEE, uitgerekent
door D66 ook gewoon mee aan de kant geschoiven wordt. Daar zit toch
ook precies het verrraad aan de burger?!! D66 heeft toch helemaal
niets met die uitslag gedaan?!! Nee, men wil dat NEEderland toch maar
vooral (alsnog) VOOR Europa kiest.

>  - Een sterk Europa staat toch haaks op een sterk Nederland ?

Wat moet je uberhaupt aan met dat soort geloofstermen? Ik maak me
sterk dat het nergens over gaat. ;)

> Waarom moet
>   Nederland trouwens sterk zijn ?

Ik weet echt niet waar dat over gaat.

>   En waarom garandeert *alleen* een sterk
>   Europa dat en iets anders niet ?

Wat is een sterk Europa?

>   Zouden er ook dingen zijn die een sterk
>   Europa *niet* garandeert ?

Ja, het nakomen van Mensen Rechten? Rechten van het Kind.

Mss is een sterk Nederland wel een land waar veel kindersterfte is? Je
moet ergens sterk in zijn?

>  Of wordt alles wat men wil automatisch gega-
>   randeerd door een sterk Europa ?

Nou nee, maar het Europa van de burger is een Europa dat van de burger
alleen maar ja en amen wil horen.

Weer 5 jaar voorbij, en wat bracht het op? Veel geleuter, maar
inhoudelijk, bedoel ik?
Waar was Europa dan de afgelopen 5 jaar? Waar heb ik er als burger
iets aan gehad, of van gezien?

>  - De tweede stelling lijkt me nog lastiger. Er wordt eindelijk toegegeven
>   (bravo) dat we na 50 jaar Europa 'in zware economische tijden' terecht
>   zijn gekomen.

Mooi, tijd voor een goede en uitgebreidde analyse. :)

> Maar waarom trekt men daaruit de conclusie dat men *dus*
>   daarmee moet *doorgaan* ?

Oh zo, ze willen nog dieper in de shit?

> Is er eigenlijk iets denkbaar waaruit de
>   conclusie getrokken kan worden dat men *niet* moet doorgaan ?

Ik weet niet waar het over gaat. Het zal wel weer dat zich nog steeds
voortslepend drama van het NEEderlandse nee, zijn waar meneer pavlov
nog steeds geen andere belletje gebruikt .. zoiets?

>   Of trekt
>   men een dergelijke conclusie uit ongeacht wat ?

Het lijkt erop. Ik weet niet waar het over gaat, of waar het goed
en/of waar het mis gaat.
Het gaat wel eigenlijk. :))  Kijk, als Nederland maar sterk is ...

> En waarom betekent die
>   conclusie dat we wel degelijk kritiek op Europa mogen hebben ? Mag dat
>   anders dan niet ?

Nee, maar da´s een instinker. Dat mag wel maar eigvenlijk niet. Het
maakt het wel sterk ook, dus daarom wel. Andersom mag het weer niet.
Als de burger werkelijk een mening heeft, tja dan toch maar liever
niet, want is niet sterk. Daarentegen als je VOOR Europa stemt is dat
wel weer sterk. Dat is ook wel degelijk kritek op Europa mogen hebben,
hoor. :))

> Waarom poneert men weer van alles en faalt men in een onderbouwing ?

Is dat zo? Ik weet echt niet waar het over gaat hoor.

Ja, mooi weer, wie is daar tegen? Of en toe een buitje dan, wie is
daar tegen?  Als was het maar dat het stof weer gaat liggen. Dat is
weer heel sterk. Ik ben VOOR het weer. Soms wat kritiek, maar ach ....

> Feit
> is eerder dat het momenteel een gigantische puinzooi is en dat geen voor-
> stander van de EuroUnie/globalisering durft te zeggen hoe dat komt.

Niemand weet het.  Er komen geen uitgebreide analyses. Intussen is
Nederland weer sterk want, uh ... uh ja, we hebben de goede
maatregelen genomen als het het goed is komt het daardoor weer goed.
Da´s ook goed voor Europa, en ook die wordt daar sterk van.

> Maar men wil weer wel verder...

Ja, VOOR Europa. Een sterk Europa, met veel spierballen en spekjes,
mat mayonaise enzo

> Nooit bij iets stilstaan, geen moment rust, geen
> seconde voor enige bezinning - altijd maar verder.

Is er uberhaupt wel iets? Geen enkele politicus legt iets uit?
Is Europa in mijn gemeente actief? Of ligt het niet in Europa?

Ben ik daar dan voor of tegen? Kijk: Als ik nu iets wist kon ik
kritiek hebben ...
Daarom mag het ook ...

> En als men gaat kijken
> waar al die haast uit voortkomt dan gaat het over wichelen met een Dode
> Hond.

Geeft niet, komt goed, als je maar VOOR Europa bent. Wordt het sterk van... :)

Henk Elegeert