De Dode Hond

Wed Apr 22 14:15:19 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Anonymus meldt, dapper weggedoken achter mijn naam,
>De Dode Hond is een kunstmatig eiland in het Eemmeer en ligt in de
>Eemvallei.

 Sterker nog: op WikiPedia,
   http://nl.wikipedia.org/wiki/Dode_Hond
   http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Dode_Hond&action=history
 heeft ene Erik van den Muijzenberg deze pagina bewerkt.   :-)

 Erik heeft kennelijk ook al weer iets spiegelogisch met dit beesie...
 Niet zo verstandig dus.

 Laten we maar eens wat verder kijken...

 Op de bovenstaande WikiPedia-pagina staat,
>Het verhaal gaat dat arbeiders, die bezig waren met de drooglegging van
>de IJsselmeerpolders een hond hadden. Deze ging plotseling dood en, om
>kosten te besparen werd het karkas niet naar het destructiebedrijf
>gestuurd maar begraven op het eiland.

 Wie gelooft zoiets doms ?

 Het eiland zelf staat op,
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand%3AEemmeer.JPG
 De foto is genomen door ene Gerard Meijssen,
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker%3AGerardM
 en die schrijft hier,
    Een verlichting moet over onze cultuur neerkomen
 Hieronder staat een Indigo-plaatje van een vijfpuntige ster: Sirius -
 het oog van de Dode Hond.