Peilingen Europarlement 19 april 2009

Mon Apr 20 13:48:16 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>De Hond houdt zijn enquete onder een ieder, of ze nu gaan stemmen of
>niet.

 De Euro-peilingen van de Hond gelden bij een opkomst van 30% meen ik.
 De correctie waaraan jij refereert zit dan wel degelijk in de peilingen
 verwerkt. Of Eurosceptische partijen het minder doen dan bij andere ver-
 kiezingen zegt wellicht meer over hun critici dan over de aanhang van die
 partijen. Wellicht is de wens de vader van de gedachte.

 Zelf ga ik alweer niet stemmen voor het Europarlement. De laatste keer
 dat ik voor deze verkiezingen opkwam, was begin 90'er jaren en staat dus
 zowel los van de Euro-ellende als al die vreselijke dingen die ik inmid-
 dels ben gaan zien aangaande Geel Europa. Ik vond al dat Europa compleet
 mislukt is - daar komt slechts bij dat ik nu ook weet waarom het mislukt
 is. Ergens vind ik dat nog te betreuren ook - maar ja, 't is niet anders.
 Die Eurosymbolen staan voor de vernietiging van de Mensheid - en het feit
 dat men dergelijke symbolen gekozen heeft, zegt *alles* over de voorstan-
 ders van Europa.

 Het staat wat mij betreft ook los van D66 of van In 't Veld (ik vind dat
 Sophie In 't Veld de afgelopen jaren juist gegroeid is). Ik ben gewoon
 een principieel tegenstander van het Euro-circus geworden. Hoe eerder de
 Unie uiteen valt, hoe eerder het Europarlement verdwijnt, hoe beter het
 voor de Europese burgers is. De Europese burger is niet gebaat bij Gele
 oplichting.
 Ik zie helaas weinig verschil men hoe de zaak nu aan de lopende band mis
 gaat en een overwinning van de Nazi's in WO-II. Net zoals de meeste mensen
 heb ik niet veel vertrouwen in de democratie meer - en nu ik de Hermetische
 betekenis van het begrip ken, weet ik ook waarom mensen dit van mening zijn.
 Mensen wijzen Geel af maar beseffen niet volledig wat ze zoal afwijzen -
 met name dat het *nog veel erger zij* dan datgene dat ze de rug toekeren.

 Eigenlijk zouden we moeten weten waarom de Nazi's zo tegen de democratie
 waren want misschien hadden ze daarin zelfs wel gelijk. 'Mein Kampf' zal
 wel niet voor niets verboden zijn. Misschien staat de waarheid er wel in -
 wie weet.

 Het is hoe dan ook een schande dat Nederland sinds 1998 niet meer is gere-
 geerd en dat de EuroUnie volkomen ontspoord voortdendert. Dat menig poli-
 ticus maar wat schizoide bazelt over een zogenaamde klimaatcrisis, toont
 aan hoe ver heen men al niet is.