Groene, Paarse en Gele periode van D66: Europese Vlag en 'Vrijzinnigheid'

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Sun Apr 19 13:45:29 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Sunday 19-4-2009 11:29, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
><knip> In een poging om Nederlandse gemeenten aan de Europese vlag
>te krijgen had hij
>ze aangeboden om ze gratis een exemplaar te sturen.
>
>"Maar liefst 350 van de 443 gemeenten hebben een vlag aangevraagd",<knip>

Een Europese vlag van afmetingen waar een gemeente wat aan heeft (100
x 150 cm.) kost 50 Euro (ex BTW)
350 x 50 = 17500 Euro.
Ik neem aan dat er op meerdere plaatsen in een gemeente de vlag
uithangt. Laten we zeggen op 10 plaatsen.
10 x 17500 = 175000 Euro (honderd vijf en zeventig duizend).
Waar gaat de Europese VVD dat van betalen?????
Uit hun partijbudget? Is dat niet oneigenlijk gebruik van gelden?
Komen hier vragen over in dat EU parlement?

Overigens, wij (bestuur D66 Haarlem) proberen de Haarlemse gemeente
ook zover te krijgen dat ze EU vlaggen gaan gebruiken.

Glenn.