Jonge Democraten verklaren FNV de oorlog

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Apr 16 15:31:31 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 16 april 2009 14:42 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Opmerkelijk: op,
>   http://www.jongedemocraten.nl/content/view/2957/2157/
> verklaren de Jonge Democraten de FNV de oorlog: men roept jongeren op hun
> lidmaatschap van de FNV op te zeggen (hoeveel JD'en zouden er lid zijn
> van de FNV ?).

Geen idee, maar zo´¨n oproep slaat werkelijk nergens op. Een oproep om
uit de Jonge Democraten te stappen zou ook nergens op slaan. Het
debat, en de inhoud daarvan, die wil ik zien !!

> Kijk, dat men bepaalde ideeen heeft over de AOW-leeftijd is 1, dat men
> die wil veranderen is 2, maar dat men het *niet pikt* dat anderen *aange-
> pakt* moeten worden omdat ze dergelijke ideeen niet delen... Dit is echt
> ongehoord. Elke keer opnieuw gaan de Jonge Democraten de fout in - fatsoen
> is een vies woord voor ze of zo.

Kennelijk ... Nog niets opwindends gehoord dat ook maar de moeite van
het overwegen waard is.

> Beargumenteer liever waarom er iets zou moeten veranderen (dat mag Pech-
> told trouwens ook wel eens doen).

Eens ...

> Een verandering van iets zou onderbouwd
> behoren te worden - het heeft er thans veel weg van dat men er louter op
> uit is om ouderen onnodig leed te berokkenen. Kan je lachen...

Eens, het onbreekt hen behoorlijk aan realiteitszin.

> Men vergeet dat die ouderen hebben betaald voor het onderwijs/kinderbij-
> slag van de jongeren. Gaan die liberale jongeren dat dan terugbetalen ?

Uiteraard ... Beter is nog om een percentage op te eisen zodra ze wat
gaan verdienen, en dat tot in lengte van dagen ... De kosten
gaan/gingen voor de baat.

We verplichten hen opnieuw om voor hun ouders te zorgen, en in huis te
nemen als die dat niet langer zelfstandig kunnen?

> Moeten de kosten van het onderwijs dan fors omlaag omdat er teveel jonge-
> ren zijn ? Dat zou toch net zo dom zijn ?

Duidelijk is dat ze nog niet zoveel snappen van de Democratie.

Henk Elegeert