Garmanbozia: Vitaal Erfgoed (2)

Wed Apr 15 13:30:25 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Gisteren zat ik met mijn vrouw te picknicken aan een prachtig strand in
>Normandie. Niks hersenspoelen dus, deze burger spoelde zijn geest......

 Zo hoort het ook (ik zat dus in Hoek van Holland - maar was wel op tijd
 thuis om de Matrix te zien).

 Wat ik over die Matrix vergat te vermelden...

 De titel was 'Revolutions' (daar hadden de Beatles het dus ook over - ze
 maakten *twee liedjes* over revolution*s*). Dit gaat over,
   1. De *revolte* tegen Zeus (God) door Mercurius in de New Age. Hierbij
      zij aangetekend dat de Typhon (maalstroom, zware depressie) de vader
      van de Dode Hond Orthos zij.
   2. De *retrograde beweging* van Mercurius tijdens zijn *omwenteling* om
      de Zon, gezien vanaf de Aarde, Wij zien Mercurius heen-en-weer gaan
      aan het firnament aan de Ecliptica/Dierenriem met daarin de planeten
      - daarom is Mercurius de boodschapper der Goden.
 Ach ja, hier gingen de 'Glorious Revolution' en de 'Franse revolutie' dus
 *eigenlijk* over. Geen geschiedenisboek die daar melding van maakt - maar
 het is wel zo.

 Ook was het veelzeggend dat 'the One' *blind* was op het moment dat hij
 alles *zag*. Kwestie van de Zonsverduistering...