Showtime! Showdown Seen Between Banks and Regulators

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Apr 12 06:59:16 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2009/4/11  <ceesbink at xs4all.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Met het schrappen van de 'Mark-to-Market' regel, het doorzetten van de
> stresstesten én het 'geheim' verklaren van de resultaten hiervan is het
> scenario gezet voor een STEALTH-aktie om de banken in de USA weer gezond
> te krijgen.

Dat gaat, zo de eerste signalen ziende, nog niet erg lukken.

Tja, wat wil je, Cees?
Kijk, op mijn zolder hangen nog wel zwarte kousen zgn. te drogen aan
de waslijn. Nu heb ik (toen er nog wel echt geld in zat) eens aan mijn
vriendin gevraagd om daar eens $-tekens op te naaien, omdat ze anders
niet van de gewone sokken - die wel te drogen hingen - te
onderscheiden waren. En, leuk meid, want dat heeft ze dus ook gedaan.
:)

> Uit het gezicht van de (redelijk wantrouwig geworden) kiezers ;)

... tja, en nu probeer ik die (inmiddels lege, of bijna lege - waar
koop jij anders nog zo´n mooie zwartesok met een $-teken op dan?)
zwarte sokken met dat $-dollar tekens erop te verkopen het liefst aan
een bank, omdat het daar wel veel veiliger is!! Als je nu de (redelijk
wantrouwig geworden) kiezers niets vertelt, is er toch ook niets aan
de hand, wel? :)

> De banken hebben meer moeite met maximum salaris&bonus regels, de
> aanstaande verkoop van onverhandelbare waardepapieren tegen een koers die
> bepaald gaat worden door biedingen op een beperkte markt en zien de
> uitkomsten van de stresstesten met groot wantrouwen tegemoet.

We gaan nog toe moeten naar een nieuwe definitie voor het begrip Bank
robbery? :))

> Ze verwachten harde maatregelen, zoals gedwongen verkoop van hun handel.

Aan de hoogst mogelijke bieder, neem ik aan? :))

Nu zegt mijn vriendin tegen mij, dat je zulke (weliswaar mooi
uitziende, maar) lege sokken niet zomaar mag verkopen. Weet jij hoe
dat zit? ;)

> Dan nog liever terugbetalen van de ontvangen hulpgelden, maar dit wordt
> niet geaccepteerd door de regulators.

Deze snap ik even niet, Cees?

Henk Elegeert

http://www.nytimes.com/2009/04/11/business/economy/11bank.html?_r=1&partner=rss&emc=rss&pagewanted=print