Vitaal Erfgoed: Reactie Pechtold

Wed Apr 8 13:18:01 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Vitaal Erfgoed lijkt me meer een hobbycluppie van ijdele ex-politici
>en het old boys network. Overbodig.

 Wat is er nou tegen een fijne hobby ?
 Niet alles hoeft loodzwaar te zijn, hoor.

 Overbodig is het beslist niet: het kan beslist geen kwaad het vrijzinnig
 democratisch gedachtengoed zo nu en dan te actualiseren/herdefinieren.
 Ik heb dat hier ook vaak gedaan met terzake doende opmerkingen over het
 indeterminisme tegen de achtergrond van een D66 dat volkomen doldraaide
 op het determinisme van 'Geel'.

 Of het dat 'Vitaal Erfgoed' ook gelukt is... tja, daar kan ik niet over
 oordelen: ik heb immers geen blik in hun boek mogen werpen. Ik vrees een
 beetje 'Paars-II', dat wel - maar wellicht ten onrechte. Wie weet.

 Tegen de kreet 'Vitaal Erfgoed' heb ik weer wel bezwaar: dat 'Vitaal'
 klinkt mij veel te kwakzalverig - en daarmee te Geel. 'Heritage' (Erf-
 goed) is de 'immateriele erfenis' van 'het uitverkoren volk' en dat is
 alweer Geel. Bij de VPRO is het dezer dagen ook alweer 'Feest voor de
 Geest' - ja, ik let nu op dit soort dingen.