Vitaal Erfgoed: Reactie Pechtold

Wed Apr 8 11:54:23 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Dit is een verkeerde reactie van Pechtold.

 Dat hij concurentie niet leuk vindt - okee, dat is te billiken. Maar om
 mensen, die zich opwerpen als zijn geestverwanten, en die bijeenkomen onder
 het voorzitterschap van zijn voorganger als minister als een stel boeren-
 pummels weg te zetten, is beneden elk niveau. Hij had er beter aan gedaan
 om het initiatief te omarmen, het boek te verwelkomen als een prima weergave
 van z'n eigen ideeen, om er vervolgens 'wat kanttekeningen' bij te plaatsen
 aangaande datgene waar de standpunten divergeren.

 Gisteren eindigde het artikel in de electronische Volkskrant met deze
 uitspraak van Alexander Rinnooy Kan,
>We willen geen politiek zonder principes, maar wel zonder dogma's. Alleen
>in het centrum van de politiek, in het radicale midden, is openheid en
>onbevangenheid mogelijk.'

 Da's precies wat ik hier zelf regelmatig gezegd heb.
 Eigenlijk is dit op zich al een beginsel.

 Ik ben morgen in de bieb - even kijken of het er dan al is...  :-)