Uitgebankierd: Zwarte maandag

Mon Sep 29 22:11:12 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,
>Immers de belastingbetaler heeft nu voor 4 miljard aandelen gekocht in
>Fortis, en die zijn als ik het goed begrijp per saldo nu niets waard.

 Het is nog erger: Bos heeft het geld om de aandelen te kopen *geleend*.
 Meneer speculeert met geleend geld en waant een *enorme klapper* te gaan
 maken. Wie gaat er nu speculeren op de beurs met 4 miljard geleend geld
 als de beurs in elkaar klapt ? Zo iemand is toch gek ?

 Dit kan alleen maar erger worden...
 Vandaag is 1 miljard van die 4 al verdampt.
 De Staatsschuld is vandaag dus 1 miljard groter dan vrijdag.

 Nu zal het mogelijk best eens aantrekken maar waar het om gaat is dat de
 staat niet mag speculeren op de beurs. Noch met geleend geld noch met
 belastingcenten.

 Men kan beter de beurs een weekje stilleggen...