Middelkoopgate: Nederlandse troepen Uruzgan slaan aan het muiten

Sun Sep 28 14:28:10 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Minder gezag in het leger
betekent dat militairen zelf bepalen waar en wanneer
ze onze geweldsmonopolieinstrumenten inzetten.

Gezagslijnen in moderne legers sluiten meedenken niet uit.
Iedereen die beroeps is geweest of in dienst heeft gezeten weet dat.

Gezagslijnen gelden idem bij medische operaties en rampen,
ofwel hulpverlening in het algemeen, zelfs in de sport.

Fritz van Rikxoort