Middelkoopgate: Nederlandse troepen Uruzgan slaan aan het muiten

Sun Sep 28 11:19:03 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk e.a.

Ik verwacht nog jaren geen enkele verbetering als een omslag
van enge partijtjesvertegenwoordigers naar echte volksvertegenwoordigers,
idem mede vanwege onze indirect (via het parlement) gekozen regeringsmacht
ook geen enkele echte vorm van dualisme tussen parlement en regering,
behalve zolang het er niet echt toe doet, dus voor de schone schijn.

Kameraadschap is een goede term die je erbij haalt, Henk,
die ook hoort bij het inherent onveilige geweldsmonopoliewerk van militairen
en bij de strikte gezagslijnen i.v.m. de democratische verankering ervan.

Maar een vraag: wie had het ook nog over een "baantje", diezelfde Eimert?

Fritz van Rikxoort