Geheime geschiedenis van de wereld

Sun Sep 28 10:33:55 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, gisteren,
>[Gisteravond was er trouwens een Proteus-film op TV: 'Extreme Measures'
>- waarin in alle buitenopnamen Sirius stond te schijnen - maar ja, hoeveel
>mensen zien zoiets tegenwoordig ?]

 Ik heb het toch maar even uitgeschreven voor degenen die de wereld om hen
 heen niet kunnen zien... Bij deze leen ik hen mijn ogen...

 * Eergisteren was op Net 5 de film.
      Extreme Measures
   Deze film ging over Proteus. Ook de titel refereert daaraan - die gaat
   niet over een 'extreme chirurgische ingreep' maar over de 'gedaantever-
   wisseling van Proteus'.

 * Op,
      http://www.imdb.com/title/tt0116259/
   staat info over deze film - alwaar het personage dat Gene Hackman
   gespeeld wordt, heet,
      Myrick
   Dit refereert naar de Olifantenman,
      Merrick
      http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Merrick
   en deze leed aan het syndroom van Proteus,
      http://en.wikipedia.org/wiki/Proteus_syndrome

 * In de film worden er experimenten gedaan op zwervers die ondergronds
   wonen in donkere metrotunnels en die zichzelf de,
      wormpeople
   noemen. Dit is de bijnaam van de witte kameleon Proteus,
      http://en.wikipedia.org/wiki/Olm

 * In de film worden de misvormde slachtoffers aangeduid als 'helden' (naar
   Herakles), komt de Dode Hond als 'Biosyntex' voorbij, het Derde Oog als
   'Triphase' ('tri face': drie gezichten) en Proteus zelf als 'prosthesis'.
   De buitenscenes zijn zo opgenomen dat voortdurend het astrologische
   glyph van Sirius in beeld komt (toont mooi aan wat er zoal loos is met
   ons straatbeeld).

 * Thema van de film is 'verandering' (da's dus Proteus), boodschap van de
   film is dat 'goed' en 'fout' hetzelfde is (kenmerk van het nihilisme van
   de New Age - uiteraard zelf ook een Dode Hond). Aan het eind van de film
   gaat de schurk dood en in de laatste beelden neemt de held diens rol over.
   Oftewel: kwestie van reincarnatie.

Wie de Vrijmetselarij niet doorheeft, ziet een prachtige horrorfilm - wie
dat wel doet, weet dat op hetzelfde moment pakweg een, twee, miljoen Neder-
landers door de Dode Hond worden gehersenspoeld. Big Brother is watching you...

Nu we het toch over de media hebben...
Wat is er trouwens aan de hand met 'De wereld draait door' en de tafel van
Nova ? Ik zie 'The Fool on the Hill' (de Vuurtoren van de Vrijmetselarij)
en Mercurius die aanschuift bij een Zonsverduistering...  :-(