Elite

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Sep 26 12:29:51 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

HESSE Eelco schreef:
> Colbert niet, Jasje wel; Kostuum niet, Pak wel; Peentjes niet, Worteltjes wel; Gebakjes niet, Peentjes wel; Zus niet, Zusje of Zuster wel; linoléééjum niet, linóleum wel (hoewel parket allicht sjieker is), Wagen niet, Auto wel enz. enz. enz. De Pëchtoldjes zullen het lijstje moeiteloos kunnen aanvullen, Eelco
OK, een begin van een elite-vocabulaire (en tips), vul aan en doe er u
voordeel mee bij uw volgende sollicitatie bij Neêrlands elite-instellingen:

- nooit in Nijmegen studeren, dan ben je obscuur of een knor (Geldt ook
voor Tilburg, Maastricht mag wel tegenwoordig, schijnt het)
- geen wagen maar automobiel
- geen dame maar lekker wijf of coole snol
- geen toilet maar wc, plee, of kakhuis (Ik gaat even naar het kakhuis,
zei  de baron)
- geen koelkast mar ijskast
- geen gebakje maar taartje
- geen gemeenschap maar neuken
- nooit een lokje voor je ogen of de shampoo van je vriendin of vrouw
gebruiken (Pechtold is al afgevallen)
- automerken: opel kèn niet, ford kèn niet, een jap kén niet tenzij een
4wheeldrive, wel: oldtimer altijd goed, zelfs opel of ford, saab moet je
uitkijken (kan vertegenwoordigersmobiel worden), volvo kan wel maar
wordt ook een beetje burgo, beter is een citroen, andere fransman of een
mercedesbus met slaapgelegenheid achterin (heb ik uiteraard)
- taal: bekakt praten als truukje is errug sneu (Pechtold is al
afgevallen): gewoon beetje plat netjes (ik mot effe kakken jongens)
- doe dus nooit een bal na, wéés er een, of wees gewoon een nette
aangepaste burger (dat is tenslotte de D66-er optima forma), maar wees
altijd jezelf, of liever: ==> blijf bij je eige.
- boeren, winden en luid niezen in het openbaar mag, mits gevolgd door
"jeetje, wat is het onrustig hier"(oid)

Succes!

: