No subject

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Sep 23 15:32:25 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/9/23 w.t. jouwstra <tjouwstra at wxs.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ben bezig met de biografie van Annet Bleich. In 1966 maakte Den Uyl een
> concept van de continentale mijnenwet voor de gas- en oliewinning in de
> Noordzee. Hij stond een samenwerking met Shelll en Esso voor, analoog aan de
> NAM, maar nu in de verhoudingen 75% staat 25% oliemaatschappijen.
> Nationaliseren van onze grondstoffen dacht ik eerst. De AR van Barend
> Biesheuvel wilde het steunen, omdat het haar geen kabinetscrisis waard was,
> de KVP van Schmelzer zei tegen Cals hier bezwaren tegen te hebben. Tot
> [...]

We doen alsof de marktwerking werkelijk werkt, en houden er geen
rekening mee hoe de aandelen niet gebaseerd is op de marktwaarde van
middelen in een bedrijf, maar op de politieke wil alles uit handen te
geven, in de hoop op marktwerking?

Als aandeelhouder zit je dan immers gebakken ... zeker als er qua
vastgoed niets te winnen valt.

Henk Elegeert