Tekst: Wilders over Bakker

Sun Sep 21 15:48:08 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wilders zette een en ander ter meerdere glorie van zichzelf in een eigen
contekst - dat lijkt me wel duidelijk. De uithaal naar Bertus was nietemin
nogal opvallend (val Pechtold dan aan als men zo nodig moet, lijkt mij).

Probleem was dat degenen die Wilders aanvlogen ook weer geen gelijk hadden.
Daarom kwam Wilders wel degelijk als overwinnaar uit de strijd (en mensen
onthouden dat laatste). Politici weigeren vraagtekens bij de immigratie te
zetten en dus doet wilders meer dan dat: hij plaatst uitroeptekens door te
stellen dat de PVV op dit gebied als enige partij naar het Volk luistert.

Formeel is dat zo zolang de andere partijen weigeren om zelfs maar over het
probleem te gaan nadenken. Daarmee heeft Wilders nog geen gelijk - maar
alle andere partijen, inclusief D66, hebben in elk geval *ongelijk*. En dan
is het toch echt 1-0 voor Wilders. Zo gaan die dingen...

Ik vond die debatten van de week vreselijk (alleen TV-geluid overdag gehoord
- dus D66 gemist). Kant deed het prima, Hamer was een ramp.

Nooit geweten dat Halsema 'de vrouw' van Rutte was...  :-)
Waarom reageert zo'n Rutte daar niet gevat op ? Zoiets van 'Mevrouw Halsema,
ik zou zeggen: wanneer trekt U bij mij in ?' Onbegrijpelijk... hij blijft
een stijve hark. Pechtold had wel raad met zoiets geweten...