Levenspad Bert Bakker?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Sep 20 12:21:20 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja, onze Jan timmert hard aan de weg. Pechtoldje in wording. Hij komt er
wel, onze Jan. Ik hoop dat zijn hart en zijn ziel niet teveel in de
diepvries worden gezet. Uiteindelijk, maar alleen als je héél oud wordt,
ga je jezelf juist daarop beoordelen namelijk. Op dat hart en die ziel,
bedoel ik. Als je tenminste nog een beetje ziel hebt, in die jaren.
Niets is zo verdrietig als iemand die in de tweede helft van het leven
ontdekt dat hij de belangrijkste dingen van het leven (liefde,
(mede)menselijkheid, aandacht, zorg)  heeft verwaarloosd ten faveure van
die mooie carriere en al dat applaus.
Enfin, dat is ieders eigen zaak. Het is maar een gedachte op vroege
zaterdagmiddag.