Kijktip: 15 september 2008, Ned 2, 20.55 uur, Sponsors voor Uncle Sam

Wed Sep 17 00:52:18 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

9 en 11

Hebben in oud arabische cultuur nog van voor (arabische) letters
net als alle getallen van 1 t/m 11 en onze "aas"
specifieke betekenissen, die je ook terugvind op tarotkaarten.
Het wereldlijke en geestelijke, macht en strijd, overwinning enzovoort
hebben elk een van de 12 getallen als symbool,
zoals we nu woorden gebruiken, wij in arabisch schrift.

De vluchtnummers van gekaapde vliegtuigen konden zo ook begrepen worden.
Vertalingen van de getallen zijn dan bijvoorbeeld
(ik heb ze na 7 jaar niet meer paraat,
verbaasde me toen wel dat publiekelijk niet gepoogd werd "hen" te begrijpen,
maar dat alleen vanuit de VS geredeneerd werd: ken uw vijand!)
macht/overwinning aan de hogepriester, dood aan de wereldmacht, e.d.

Fritz van Rikxoort