Kijktip: 15 september 2008, Ned 2, 20.55 uur, Sponsors voor Uncle Sam

Mon Sep 15 21:30:20 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee zeg, dat jij dat Nee-derlander nie begrijpt nie, Anti'd

Nee-derlander is zoals Lenny dat vanuit de verenigde Ja-staten scherp ziet,
van toepassing op alles zoals de gemiddelde Nee-derlander het ziet,
en zoals vanuit onze Nee-cultuur ook alles door önze'overheid is ingericht.

Het verkeer, zowel met de auto, als openbaar vervoer, is symptomatisch,
of nog algemener ons sociale verkeer en het verkeer van overheid naar
burgers:

Nee jij mag niet invoegen, niet inhalen, niet uitvoegen,
ik veroorzaak liever files en ongelukken waarin ik ook eigen tijd verspil,
Nee jij mag niet uitstappen, ik wacht nog liever langer met instappen,

Nee U krijgt niet meteen gelijk, wij werken liever aan uw bezwaarschriften,
Nee die wijszen we standaard af, en dan aan uw beroepsprocedures,

Nee wij geven geen fouten toe, stellen niets bij, lossen niets op,
Wij klungelen liever eindeloos door tot de wallen onze schepen keren,
Nee wij leren niet van anderen, wij vinden liever zelf het wiel uit,
Nee niet het wiel dat anderen al uitvonden en gebruiken,
We gaan net zolang door tot anderen onze heilloze aanpak overnemen,

Nee wij leggen geen verantwoording af, niemand was verantwoordelijk,
Nee wij wisten met onze kennis van toen niet beter,
Nee wij laten nooit buitenstaanders toe tot onze gesloten circuits,
Nee wij spelen niet met u samen maar alleen elkaar de bal toe,

Nee, u bent te negatief, hier is uiteindelijk toch alles beter,
Nee, verbeteren? Waarom vertrekt U niet als het u hier toch niet bevalt?

Fritz van Rikxoort