Garmanbozia: Balkenende is liberaal

Sun Sep 7 08:32:03 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nu gebleken is dat Balkenende vrijmetselt met 'zuur' en 'zoet' en daarbij
refereert naar Herakles in het negende couplet in het Wilhelmus,
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0809&X=&L=d66&P=R6057
is er alle reden om eens verder te kijken naar onze schuinsmarcheerder...

Balkenende is liberaal
----------------------

 * Op,
      http://nl.wikipedia.org/wiki/Balkenende
      http://nl.wikipedia.org/wiki/Liber_(studentenvereniging)
   staat over Balkenende en studentenvereniging Liber,
      Tijdens zijn studententijd was hij lid van de studentenvereniging
      Liber en daarbinnen lid van jongensdispuut PASCAL. In 1976 werd
      Balkenende voorzitter van dit dispuut. (...) Zijn dispuut heeft
      Liber op een gegeven moment verlaten en zich aangesloten bij het
      VU-corps (tegenwoordig L.A.N.X.).
   Dat laatste geschiedde volgens de laatste URL hieronder in het jaar
   1974-1975. Maar Balkenende prijkt prominent op de home-page van Liber
   (zie onder).

 * De Oratorische Vereniging Pascal heeft als URL,
      http://www.ovpascal.nl
   en de home page van studentenvereniging Liber is,
      http://www.svliber.nl
   Op,
      http://www.svliber.nl/huh.html
   staat,
      Liber staat voor vrijheid en vooral lekker jezelf kunnen zijn.
                       ^^^^^^^^
   Onderaan dezelfde pagina,
      Maar het is niet alleen borrelen wat de Libertijnse klok slaat, oooh
      nee! Ieder kan zijn eigen ding organiseren. Zo werkt de Libertijn
      zich jaarlijks door een rij van verschillende reuze interessante,
      leuke, saaie, leerzame, schokkende, wulpse, politiek (in)correcte,
      gezellige, muzikale, alcohol-, niet-alcoholgerelateerde en onzinnige
      activiteiten.

 * Een interview met Balkenende over Liber staat op,
      http://www.svliber.nl/documenten/InterviewJP.html
   Alwaar Jeepee zegt,
      Ik zelf kwam aan in de na-groen tijd, omdat ik eerst een beetje wilde
      rondkijken. Enthousiaste verhalen van vrienden brachten mij bij Liber.

Balkenende blijkt zowaar geestverwant van de Jonge Democraten...
Verbaast me niets, trouwens.

Marc Fluks, Amsterdam