Garmanbozia: 'Op Maat'

Tue Sep 2 12:07:08 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, zojuist,
 https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0809&L=d66&X=&P=2277
>Wie realiseert zich dat 'Maat' de echtgenote van Mercurius (Thoth) is ?
>'Op maat' (doet denken aan de politiek trouwens) zit in het Egyptische
>Dodenboek Mercurius (er zit een aapje of hondje bovenop de weegschaal).

 Omdat deze gedachtenstap mogelijk te groot zij, het volgende...

 Tal van periodieken heten 'Mercurius' (of iets dat daarop lijkt) omdat
 Mercurius de boodschapper van de Goden zij.

 'Op Maat' is een Vrijmetselaarscode voor Mercurius en dat verklaart
 waarom de Nederlandse politiek van deze code gebruik maakt. Niet alleen
 bij 'Zorg op Maat' (Mercurius is nota bene de God van de Kwakzalverij
 - is me dat even lachen) maar ook bij periodieken van de Rijksoverheid,
    http://idp.sdu.nl/idp/Curtains/opmaat/login.jsp

 Dit dient Mercurius bij de Dames en Heren politici en ambtenaren in
 *het hoofd te stampen*.

 Demaconiseren is er helaas niet bij...

 Marc Fluks, Amsterdam