Pechtold: ben je single, dan is D66 jouw partij

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Oct 26 11:15:39 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is een niche-markt. D66 marketeers hebben weer een lumineus bedacht
in de kroeg: laten we de SINGLES als markt aanboren. Goed idee, jongen,
daar drinken we op.
Overigens vind ik het prima, die nichemarkten: homo's,singles, ZZP-ers,
euthanaseerders, noem maar op.Ik mis alleen één belangrijke
kiezersmarkt: MKB. Rita en Mark lopen daarmee weg, en een beetje Geert.
De kleine zelfstandige bedrijven hebben bij D66 nooit een echte
thuishaven gevonden, en dat is jammer. Want het idee van
zelfstandigheid, weinig overheid, weinig red tape, weinig belasting en
veel, véél *ondernemersruimte*, is eigenlijk een typisch
liberaal-democratische geluid en ou krachting vinnen en buiten D66 naar
buiten moeten worden gebracht.
Maar nee, de marktkoopman moet wijken voor vdHams' COC-vriendenkring, en
de loodgieter moet wijken voor de Pechtolds alleenstaande
studentenvriendjes.
D66 ten voeten uit.