Gemini, Yinyangen en Alchimie

Fri Oct 17 12:15:18 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM>,
>Gisteren zag ik dit boek (zie link) in de boekhandel.
>Ik vroeg me af of Marc-A het al gelezen heeft, en wat hij ervan vindt...

 Bertus, ik lees dit soort boeken niet (ik heb er hier trouwens al eerder
 iets over gezegd n.a.v. een recensie van Marcel Hulspas over dit boek).

 Waar het om gaat is dat de geschiedenis *anders* is dan de meeste mensen
 (althans: degenen die iets weten van geschiedenis) denken. Een groot deel
 van de geschiedenis met ingang van de Verlichting is *bedacht* met de
 bedoeling dat de werkelijkheid de mensen ontgaat. Een deel van de renais-
 sance van de Oudheid is een anachronisme. Die Eenhoorn die hier gisteren
 langskwam, is daarvan een mooi voorbeeld. Hier gaat '1984' van George
 Orwell over.

 Sinds ik dit door heb, probeer ik te kijken naar de structuur hiervan. Op
 dit moment zijn er rare dingen aan de hand met Obama en de kredietcrisis,
 wordt gepoogd een klimaatcrisis en een duurzaamheid ter afwending van de
 dreigende energiecrisis in de geschiedenis te schrijven.

 Gisteren zei een PVV'er hierover iets in P&W waarna gehersenspoelde aanwe-
 zigen er vol onbegrip op reageerden. Gehersenspoelde mensen weten immers
 niet dat ze gehersenspoeld zijn. Daarom is ideologie (welke dan ook) iets
 vreselijks.

 Het is zaak voor degenen die in de *echte wereld* willen leven (wie baas
 in eigen brein wil zijn), om de structuur van dit alles te doorzien. Alleen
 dan ontsnapt men zelf aan de hersenspoeling die ons allen ten deel valt.

 In dit kader dient men mijn analyses te zien.

 Misschien dat ik eens een foutje maak (in elk geval zijn er verschillende
 varianten - degenen die hieraan meedoen, worden op metaniveau op hun beurt
 immers ook bedonderd), maar in elk geval poog ik door te krijgen waaraan ik
 dien te ontsnappen. Ik vind de structuur van dit alles is volkomen weerzin-
 wekkend. Nu ik haar begin te zien, begrijp ik weer wel meer van deze wereld.

 Voorbeeldje...
 De EU wordt er bij ons door Geel ingeramd omdat ze eigenlijk over Egypte
 gaat (in de Vrijmetselaars-TV-serie 'Twin Peaks' wordt daar een prachtige
 grap over gemaakt als men daarin de Amerikaanse burgeroorlog overdoet en
 de Confederatie *wint* - ja, men moet dus doorhebben dat dit over unifica-
 tie van Egypte gaat door Horus/Menes).
 Bij zo'n sterrenbeeld Gemini komt dit niet voro niets voorbij. Nou, dit is
 het dus - dit is waarom het allemaal *moet*, dit is het waarom van die Euro,
 dit verklaart de symboliek op de Euro-biljetten. Dit is waarom de Dag van
 Europa op de Dag van Mercurius valt. Gewoon onzin die bij een stel geschie-
 denis-herschrijvers *tussen de oren* zit.

 Maar ja, krijg het maar eens door...