Uitgebankierd & Globalisering: Beursen zakken opnieuw weg

Wed Oct 15 17:41:38 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>En wat doen we met de D66-top en andere globaliserings-hijgers?

 Ik provoceerde natuurlijk een beetje... maar ja, dit is wel waar het om
 gaat. Momenteel hoort men niemand over globalisering maar zonder globalise-
 ring was er toch echt geen wereldwijde credietcrisis geweest.

 Van D66 vernemen we momenteel zelfs niets over de financiele crisis. Kijk,
 als er geen redelijk alternatief geboden wordt voor dat gepruts van Bos
 omdat men het domweg zelf ook niet weet of dat men de regering in een tijd
 als deze eenvoudigweg niet voor de voeten wil lopen, dan kan ik dat ergens
 nog wel begrijpen. Maar het hoort natuurlijk niet voor een politieke partij.
 De eerste reactie op de crisis was dat D66 eerst bij het bankwezen z'n licht
 wilde opsteken of zoiets maar daarna bleef het stil.

 Momenteel vliegen de beurzen steeds sneller onderuit (mij verbaast dat niet)
 - op z'n minst kan men toch het sluiten van de beurs voor een weekje of zo
 bepleiten. En geen reklame voor financiele 'producten' (die ellende gaat
 maar door). De AEX is viel met 7.56%.

 Men mag toch niet hopen dat het morgen beter gaat ? Op de radio hoor ik net
 dat wat er nu gebeurt *een argument* is om die duivelse Eurogrondwet er maar
 even *door te drukken*. De liberalen willen het dus doelbewust alleen maar
 *nog erger* maken en ordinair profiteren van de puinhoop die ze zelf veroor-
 zaakt hebben. En dan maar klagen dat het 'vertrouwen' weg is... M'n hemel...

 Jongens, hoe loopt dit af ?