Noord-Holland 100 miljoen m.n. in IJsland

Wed Oct 15 16:25:57 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik weet ook wel wat ik wil:

Dat de overheden niet speculeren met reserves uit mijn belastingen,

en al helemaal niet met reserves uit op mijn kosten geleende staatsschuld.

En dat ik niet opdraai voor de risico’s die anderen graag nemen,

en al helemaal niet met op mijn kosten (van hun belasting afgetrokken rente)

geleende bedragen, want dan betaal ik twee keer voor hun risico’s.

Dat politici uit het bedrijfsleven, zoals Ton Hooijmaaiers van
Noord-Holland,

graag risico’s nemen snap ik, als ondernemer werden ze er rijk van:

treed af als falend politicus en ga weer ondernemen met eigen vermogen,

ofwel vor eigen risico.

Ik ken Ton bijvoorbeelden respecteer hem als succesvol voormalig ondernemer,

maar ik lig dubbel van het lachen om zijn “meer dan botte pech”,

hij bedoelt zijn oliedomme “pech”...

Al heeft hij gelijk dat de wetgeving ondeugedelijk is

en de Nederlandse Bank ten onrechte sommige buitenlandse banken toelaat

en als veilig rangschikte terwijl ze al veel eerder veel beter wosten:

hoezo collegiale overheden.

Fritz van Rikxoort