20.000 euro per NL-er t.b.v. de banken

Tue Oct 14 08:23:34 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

PS 2
Je kan voorspellen dat banken leenconstructies gaan zoeken,
om de nieuwe staatsgaranties zo te benutten,
dat risico's zo daar gelegd worden,
dat banken zonodig omvallen en uitleners staatsgaranties betaald krijgen.

Zelfs is te voorspellen dat er banken zullen zijn, zoals BV's,
die juist met opzet omvalconstructies zullen zoeken,
om die staatsgaranties uitbetaald te krijgen.

De staatsbemoeienis leidt onvermijdelijk tot zulke nieuwe verstoringen
en afwentelingen van kosten en risico's en hebzucht op de samenleving.

Overigens heeft de Rabobank al bekend gemaakt niet bereid te zijn
zijn marktaandeel ook in Bos' verhoogde tonnen garanties te nemen
en zo mee te gaan betalen aan die verhoogde garanties:
letterlijk zegt de Rabobank 'Bos verhoogt dus betaalt'.
En m.i. heeft die bank gelijk:
waarom moeten zij goed geld naar slecht geld gaan smijten?

Fritz van Rikxoort