politici brengen u en anderen rondom u ernstige schade toe

Mon Oct 13 23:15:44 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dit bananenrepubliekje is stapel mesjogge...

De staat leent namens ons enorme staatsschulden bij elkaar,
en lokale overheden gokspaarbeleggen dat weer in het buitenland...

Om een procentpuntje meer sluizen we ons eigen geld weg,
dankjewel belastingbetalers,
we financieren buitenlandse economieën met uw geld.
En burgers mogen hun belastingen gewoon nog eens opnieuw gaan betalen.Het is
nog niet zo lang geleden dat een provincie, Zuid-Holland, voor gek stond
vanwege hun gegok met miljoenen, nu blijkt het wijdverbreid.
En de verantwoordelijke partijtjessukkels verdedigen hun beleid
met droge ogen, want iedereen deed het toch...?

De helft van de miljarden om AbnAmro terug te kopen zijn "al" geleend,
lees: bij elkaar geharkt op de internationale financiële markten,
en de volgende 200 miljard wil Wouter al gaan lenen op die markten
om alle banken hun het werk uit handen te nemen:
met verdiend vertrouwen met geld van anderen omgaan en terugbetalen.
Ze vertrouwen elkaar geeneens geld meer toe, zo bont hebben ze het gemaakt.

Wie redden ze nu eigenlijk, wie verdienen aan de miljarden die de staat op
onze kosten gaat bijlenen, waarover wij als burgers garant staan en de rente
er jaarlijks bij mogen leggen? Zijn het niet diezelfde banken die tegen
staatsgarantie, lees de garantie dat burgers het zullen aflossen met rente,
ons dat geld gaan lenen om het weer aan andere banken te gaan uitlenen?

Wat is nu het beleid om de wantoestanden in de toekomst te voorkomen?
Oh nee de schuldvraag was even niet aan de orde...

Ik zei het al eerder tot woede van partijtjesneppolitici:
Roken is dodelijk,
maar vooral politici brengen u en anderen rondom u ernstige schade toe.

Ik hoop dat het laatste nu eindelijk op de verkiezingsborden verschijnt!
En onder in beeld tijdens zendtijd politieke partijen.
En op hun voorhoofden tijdens alle tv-uitzendingen.
En verplicht op grote borden tijdens partijtjesbijeenkomsten.
Op alle stadjehuisjes en gemeentetjehuisjes,
op alle provincietjehuisjes,
op en in alle gebouwtjes van ons disneyworldparlementje...

Fritz van Rikxoort