Bert zeg er eens wat van...

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Mon Oct 13 18:59:04 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> De babyboomers die hun overtollige mede op onze belastingkosten geleende
> gelden in IJsland of elders tegen hoge rendementen goklustig hebben
> belegd,
> hebben op onze kosten wel alweer de tergubetaling van hun vergokte gelden
> van hun ouwe trouwe Pufda-kabouter binnen.

Ja inderdaad, we zijn er dan ook nog lang niet. Maar we zijn volgens mij
zo langzamerhand wel op het omslagpunt terechtgekomen waarop de boomers en
de volgende generaties elkaar in evenwicht houden. Dat verklaart volgens
mij ook de terugloop van de grote partijen. De boomers zijn nog heel
machtig, maar dat zal met elk jaar afnemen, eerst heel langzaam, maar elk
jaar iets sneller. Althans, dat is wat ik denk.